Tuky

Jak je to vlastně s tuky?

Tuky jsou něco, bez čeho se neobejdeme. Jsou základ naší výživy a nelze je vynechávat. Některé jsou pro nás méně vhodné.
Obecně potřebujeme Omega-3 a Omega-6 mastné kyseliny. Nesmíme ale zapomínat na jejich vhodný poměr. Ideální je poměr 1:1, ale v toleranci je až poměr 1:5

Kde Omega mastné kyseliny získat?

Omega-3 kyselina – lněný olej (až 61%), konopný olej, rybí olej (tučné rybí maso jako losos), mandle, vlašské ořechy, lněné semínko

Omega-6 kyselina - řepkový a slunečnicový olej, sójový olej, sezamový olej, margaríny, sezamová semínka, dýňová semínka

Projevy nedostatku Omega-3:

  • Zánětlivá onemocnění – akné, ekzém, lupénka, artritida
  • Nadměrný ušní maz, lupy
  • Měkké, lámavé a snadno se třepící nehty a vlasy
  • Oslabená imunita, hyperaktivita
  • Nadměrná žíznivost, časté močení
  • Problémy s pamětí, únava
  • Popraskaná kůže na patách a konečcích prstů
  • Velká chuť na tučné potravinytuky_avokado_losos_orechy

Více se dočtete například zde nebo zde